Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 34 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Badatelský přístup k technickým materiálům ve výuce na ZŠ
ZAMAZALOVÁ, Anna
Tato bakalářská práce se zabývá tématem badatelsky orientovaného přístupu k technickým materiálům ve výuce na základní škole. Práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou, přičemž teoretická část se zabývá charakteristikou pojmů badatelsky orientované výuky, dále badatelsky orientované výuky se zaměřením na technické materiály, charakteristikou technického vzdělávání podle Rámcového vzdělávacího programu a charakteristikou technických materiálů (kov, dřevo, plast). Praktická část práce představuje čtyři přípravné studie výukových námětů pro začlenění badatelsky orientované výuky o technických materiálech na běžné základní škole včetně zkušeností z vyučovacích hodin a formulace doporučení pro výuku.
Téma: Technické památky regionu a jejich využití ve výuce na 1. stupni ZŠ
KOUDELKOVÁ, Eva
Diplomová práce se zabývá tématem "Technické památky regionu a jejich využití ve výuce na 1. stupni ZŠ". V teoretické části definuji pojem "technická gramotnost" a "technická památka" se zaměřením na aktivizující metody využívané na 1. stupni ZŠ v soulady s RVP ZV. Velká část je věnována projektové výuce a exkurzi, která je klíčovou součástí závěrečné práce. Dále jsou zde popsány vybrané technické památky Jihlavské podzemí, Větrný mlýn v Třebíči, Muzeum řemesel v Moravských Budějovicích a Železniční trať Moravské Budějovice - Jemnice. Praktická část obsahuje návrhy na projekty, jejichž součástí je exkurze a pracovní listy. Cílem diplomové práce je provedení navrhovaných exkurzí a jejich následné zhodnocení.
Technické památky regionu a jejich využití ve výuce na 1. stupni ZŠ
FENCLOVÁ, Lenka
Tato diplomová práce se zabývá tématem technických památek regionu a jejich využití ve výuce na 1. stupni ZŠ. V teoretické části se zabývám čtyřmi hlavními oblastmi. První oblast je věnována charakteristice dítěte mladšího školního věku. Druhá oblast se zabývá stručným popisem primární technické gramotnosti, jejími cíli, pojetím a složkami. Třetí oblast stručně popisuje technické oblasti v RVP ZV. Čtvrtá a závěrečná oblast se zabývá charakteristikou vybraných objektů místa bydliště žáka pro uplatnění v technické výuce na 1. stupni ZŠ. Praktická část obsahuje tři přípravy na hodinu a dvě přípravy, které byly realizovány. Vytvořené a ověřené přípravy jsou určeny pro žáky od druhého do pátého ročníku základních škol. Obsahem praktické části jsou pracovní listy a reflexe z hodin.
Návrh a vypracování vzdělávacích plakátů pro ruční obrábění dřeva na 2. stupni ZŠ
BLAHOVEC, Milan
Diplomová práce je zaměřená na vytvoření vhodných edukačních pomůcek (plakátů) pro podporu a vzdělávání v oboru technické výchovy pro žáky na druhém stupni základní školy. Plakáty by měly přinést základní vhled do problematiky ručního obrábění technických materiálů, konkrétně tvarového opracování dřeva a bezpečnosti a ochraně zdraví při práci a manipulaci s těmito materiály. V teoretické části je základní popis a definice součástí této tematiky. V praktické části jsou vytipovány tři oblasti pro zpracování edukačních plakátů. Jeden v oblasti BOZP a další dva v oblasti tvarového opracování dřeva.
Technická výchova a její pojetí na základních školách v regionu
BICAN, Pavel
Tato diplomová práce se zabývá aktuálním stavem výuky technické výchovy na základních školách v Jihočeském kraji a následným využitím získaných dat pro rozvoj výuky technické výchovy na Katedře aplikované fyziky a techniky (KAFT) PF JU. Pro zjištění stavu technické výchovy v regionu byla zvolena deskriptivní metoda v podobě kvantitativního dotazníku. Z dotazníkového šetření mimo jiné vyplynulo, že na většině základních škol má učebna technické výchovy podobu dřevo- kovodílny, přičemž asi polovina těchto učeben je moderně vybavena. S tím souvisí i další zjištění, že téměř třetina oslovených škol již disponuje 3D tiskárnou. Překvapivým zjištěním také bylo, že 81,5 % oslovených respondentů nebylo obeznámeno s probíhajícím pilotním projektem MŠMT týkajícím se zavadění předmětu "Technika" na vybraných základních školách. Na základě výsledků dotazníkového šetření bylo také navrženo několik nových konceptů vybavení a rozvržení učeben technické výchovy na KAFT PF JU.
Možnosti využití regionálních objektů pro technické exkurze na 1. stupni ZŠ
NOVOTNÁ, Dominika
Diplomová práce je zaměřena na vybrané technické objekty Pelhřimovska, jež byly ztvárněny do exkurzí a uplatněny ve výuce na 1. stupni ZŠ. V teoretické části se práce zabývá technickou výchovou a jejími cíli ve vzdělávání na 1. stupni ZŠ, aktivizačními výukovými metodami, jejich klasifikací a charakteristikou. Další část práce se zabývá Rámcovým vzdělávacím programem pro základní vzdělávání, konkrétně vzdělávacími oblastmi Člověk a jeho svět a Člověk a svět práce, jsou zde také charakterizované vybrané objekty Pelhřimovska. V praktické části práce byly vytvořeny konkrétní výukové materiály - exkurze, pro žáky na 1. stupni základního vzdělávání, část z nich byla se žáky ověřena prezenčně či distančně. Vzhledem k pandemické situaci proto nemohly být ověřeny všechny exkurze. v kapitole Přílohy jsou k nalezení pracovní listy k využití, jejich správné řešení a vypracované pracovní listy u exkurzí, jež byly ověřeny.
Příklady pokrmů světové kuchyně ve výuce na 1. stupni ZŠ
KŘÍŽOVÁ, Adéla
Tato diplomová práce se zabývá tématem přípravy pokrmů světové kuchyně ve výuce na 1. stupni ZŠ. V teoretické části se zabývám třemi hlavními oblastmi. První oblast je věnována projektovému vyučování. Druhá oblast se zabývá stručným nástinem vzdělávací soustavy v ČR a náhledem do Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. Třetí a závěrečná oblast se zabývá popisem přípravy pokrmů a seznámením čtenáře s různými kuchyněmi z celého světa. Praktická část obsahuje čtyři přípravy na hodinu a jednu přípravu na exkurzi spojenou s přípravou pokrmu. Vytvořené a ozkoušené přípravy jsou určeny pro žáky od třetího do pátého ročníku základních škol. Obsahem praktické části jsou pracovní listy a reflexe z hodin přípravy pokrmů.
Projekt: průmyslové objekty Českých Budějovic a jejich uplatnění v technické výuce na 2. stupni
ŘEHÁČEK, Matěj
Diplomová práce je zaměřena na průmyslové objekty v Českých Budějovicích a jejich možné uplatnění při technické výuce na 2. stupni základní školy. V teoretické části jsou interpretována východiska projektové a badatelské výuky, exkurze a vybraných výukových metod. Následná část se zabývá pojetím Technické výchovy v rámci oborové didaktiky a RVP ZV. Posledním bodem teoretické části jsou vybrané průmyslové objekty v Českých Budějovicích. Jejich uplatnění je dále rozvinuto v praktické části diplomové práce. Praktická část obsahuje celkem 5 příprav, které je možné realizovat s žáky 2. stupně základní školy. Součástí praktické části je i informační přehled pro učitele k jednotlivým přípravám a dále možnosti jejich rozšíření. V příloze práce jsou umístěny pracovní listy.
Moderní materiály a technologie a jejich uplatnění ve výuce na 1. stupni ZŠ
KLÍMA, Lukáš
Tato práce se zabývá možnostmi využití moderních materiálů a technologií při výuce na prvním stupni ZŠ. V první části se zabývá teorií, v druhé praktickou částí. Ta obsahuje několik didaktických námětů a zpracování exkurze do technologické firmy.
ICT odborníci v České republice
Český statistický úřad
Zaměřeno na vývoj ICT specialistů a techniků, ICT absolventy vysokých škol, jejich platové podmínky a uplatnění.
Plný text: Stáhnout plný textPDF

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 34 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.